torsdag, april 30, 2015

valborg

TDet är Valborg och allting! Jag var gullig mot min gubbe, jag körde honom till tåget idag.

Han frågade om jag skulle följa med ner till Dagens  för 104:e Cortègen, men jag sa att jag inte åker ner. Jag är så rädd att jag inte hör rätt, och kommer fel och så. Jag känner mig väldigt osäker på grund av min dyslexi, men nu är det min hörsel också, jag hör väldigt dåligt och jag känner mig väldigt osäker. Jag vet inte hur jag ska göra. Det känns jättejobbigt. Hoppas ni får en trevlig Valborg, långledigt och allt! Vi ska ju stå på loppis i helgen och greja med det, och greja med pojkens lägenhet, det är hur mycket som helst att göra. Det känns skit. Så finns det en dyslexikonsulent på Facebook också, där kan ni gå in. Ni får ha en trevlig dag, nu ska jag gå och dricka lite kaffe, så jag kanske kan piggna till och ta tag i lite saker här. Men jag har redan gjort lite saker, faktiskt, jag har skickat iväg lite saker till en elev.


Jag tog bilen hem. Gubben var ute på pubafton med sina kollegor. Tänkte att han kan få göra det. Så jag tänkte att då kunde jag kanske göra något, gå till nånbrasa nu till Valborg och sådär.  Nej, jag kände när jag fick jag se; tvätthögen var ända upp till taket  nästan. Såhär kan det inte se ut över helgen. Så lämnade ungdomarna efter att dom flyttat härifrån. Jag kände ”Fy fan! säger jag bara”. Det var inte roligt. Så jag sprang ner till tvättstugan och letade upp en tid och hade tur och fick en. Så jag tvättade hela valborgsmässoafton. Sen åkte jag bort och köpte mig pizza special. Det var gott och äta något annat än vanlig kebabpizza. Så det tog jag på kvällen sen efter att jag hade tvättat och burit upp all tvätt och varit och handlat till frukost. Ja, det var min Valborg. Hoppas det inte blir mer så.

                                                      Ni får ha en trevlig helg! 

Inga kommentarer: