måndag, april 27, 2015

Torktumlare

Det är en ny vecka. Faktiskt redan vecka 18. Tiden går fort. Det känns som att man går in i en torktumlare under veckan och man bara jobbar och jobbar och jobbar. Det är fullt upp och fullt ös på jobbet. Det är roligt att ha lite granna och göra också. Jag älskar ju mitt jobb och jag tycker om mina elever. Det är roligt att få dom att få läslusten tillbaka och lära sig de tekniska hjälpmedlen. Och få en fascination för hur dom kan använda dom. Hur man kan scanna och så. Det är så roligt att lära dom. De är så ivriga och dom får bättre betyg. Det känns jättekul.
Ja, mitt mål var ju den här veckan 18 att jag skulle använda min bil. Jag har fått någon som är blivit van vid att använda min bil nu för tiden. Så att jag kände. Jag vill ha den bilen. Jag skrev tider för hur jag vill ha min bil för denna veckan. Det blev inte populärt. De förstod inte att jag skulle göra så mycket. Jag sa till dom att jag vill ha bilen den här veckan. De förstod inte att jag hade träning och handling av lite olika saker som jag inte kan kånka på en buss. Och jag buss-strejkar just nu för jag är så trött på Västtrafik och trött på bussåkande och bärande på kassar.
Jag har faktiskt en badkasse och en matkasse med lunchlåda i. Jättetrevlig kasse med lite katter på. Sen har jag min handväska. Så jag har tre kassar och sitta på en buss med tre kassar, det är inte roligt. Men idag fick han maka upp och köra mig till jobbet och idag ska jag knalla hem. Jag har ingen större lust att gå hem idag men jag får väl göra det efter jobbet. Det är ju 07:15 till 17 idag. Det är ju lång dag. Men ni får ha en trevlig eftermiddag. Jag får i varje fall lite motion när jag går hem. Ha´t så gott!

Inga kommentarer: