torsdag, maj 08, 2014

hörselnedsättning

Snart närmar sig helgen, det är torsdag redan. Jag är förväntansfull. Jag har ju en hörselnedsättning. Jag har haft en hörapparat i tre års tid, och för två månader sedan träffade jag en ny audionom, och hon förstod hur jag hade det på jobbet. Det är bullrigt, och det är det ena och det andra. Det tog två månader, idag har jag varit och hämtat en ny hörapparat. De första ljuden jag upptäckte var bil-ljuden. De var normala! Va gott! Och jag behöver inte tänka på att ställa in den till olika miljöer, det gör den automatiskt! Och är det för bullrigt så dämpar den ner det bullriga ljudet, det är helt otroligt! En litenskitapparat, men den kostar ju två tusen om jag skulle betala den själv. Men jag tycker, om man är i arbetslivet, så får de ju fråga hur man jobbar. Nu ska jag pröva den fram till 23 juni, då ska jag tillbaka igen. Nu har vi arbetsplatsmöte till klockan sex ikväll, så det blir en lång dag och många lärare är sjuka. Jag ska göra mina saker här idag och försökakomma i ordning. Tydligen finns det nån som kan hjälpa mig att rädda vissa saker, så ni får se hur detta blir och så. Jag har varit på en träning denna veckan i alla fall, så jag har varit lite nyttig, det känns väldigt gott! Jag har haft lite krämpor i armar och ben, men det får gå. Ni får ha en trevlig torsdag!

Inga kommentarer: