lördag, oktober 12, 2013

 på morgonen, vi vaknade väl framåt tiotiden, så åt vi lite havregrynsgrötfrukost och pratade lite grand. 

Vi gick vi ner och knallade på marknads  och hade allmänt trevligt. Jag handlade inget på marknaden över huvud taget. Så säger han,det luktade så gott av mat, ”Ska vi gå på Singbar?” ”Ja, det gör vi!” Och vi gick dit, och dom hade jordnötssås och kyckling, och det är ju smarrigt, jordnötssåsen är ju jättegod att äta. Och en surprise-grej hade dom också, i buffén hade dom friterad banan och mjukglass, det ingick också. Det var riktigt trevligt, och godis hade dom. Det var riktigt upphöjande att dom hade gjort det här. 

Sen for vi ut i hans garage och plockade med däck. Så la han ut en annons på Blocket. Sen när jag kom hem, i Kommunals föregående tidning var det kakor i långpanna. Jag var jättesugen på att baka. ”Ska du göra det nu?” sa han. Ja, jag ville göra det. Så jag gjorde en sån långpanne-kaka med äpplen i, det blev riktigt gott! Sen kokade jag risgrynsgröt, jag tänkte att vi måste ha nånting i morgon. Sen satte vi oss och såg på Wallanders och tog lite ost och kex. Det var denna kvällen, och krypa ner hos sin sötnos.


Inga kommentarer: