söndag, oktober 20, 2013

Är helgen redan slut¿

Vilken helg det har varit! 


På lördag morgon kokade han havregrynsgröt och jag var inne och duschade mig, och vi donade vi lite grand. Så gick vi ut på en promenad bort till Pingstkyrkans, PMU:s loppis. Jag träffade så mycket folk som jag inte har sett på länge. Vi diskuterade och pratade, det var riktigt kul! Mina före detta är ju inte trevliga med att fråga hur det är med mig och så. Det gör dom inte. Sen när jag kom hem så hade jag bokat tvätt-tid på en lördagkväll! Jag är väl helknäpp som gör det men… vi gjorde det. Jag bakade en äpplekaka och en seg kolakaka från KA:s bakrecept, det var riktigt goda och smarriga saker! Vi tog faktiskt och stekte oss fiskpinnar och potatis ochspenat, det är inte dumt det heller, det är väldigt gott! Det är inte ofta man äter sånt. När tvätten var färdig satte vi oss bara och tog oss ett glas rött och såg på tv och tog det allmänt lugnt. Vi har bara röjt och röjt och röjt! Jag får energi när han är här, det är helt underbart!

 Vi gick och la oss, så fick jag mail på kvällen, dom ville komma och titta på min köksmöbel som jag försöker sälja nu. Jag sa att dom kunde få komma före tre eller efter sju och titta på möbeln. Dom kom hit, det var en förälder från skolan. Så är det. Men jag fick inte sålt den.

Jag drack kaffe med mina goda vänner och städade, plockade och donade, vek in tvätten och gjorde i ordning skåp. Jag har röjt ett skåp till idag, jag känner mig så nöjd efter den här helgen! 

Och nu har jag lite mat till nästa vecka, och det känns så gott att jag har fått gjort det här! Det är helt underbart! Så ni får ha en trevlig helg och vecka!



Inga kommentarer: