söndag, september 29, 2013

En perfekt helg

Denna helg har varit lite trevlig och mysig. Det är en jättetrevlig boyfriend jag har, som har hjälpt mig att skura golv och gjort i ordning så fint och mysigt här.
Det känns som jag är nyinflyttad hit! Det har blivit väldigt mysigt och trevligt.
Vi tog ett glas vin när vi grejade och donade. Vi bar ut lådor till bilen för att ta med till loppis. Man får ungefär 15 spel, men det går!
Upp tidigt på lördagsmorgon, det är ingen höjdare, jag tycker inte om det… jag längtar till lördagen, för att man ska få sova, sova, sova!
Men upp och iväg! Vi hade gjort klart smörgåsar. Vi koka lite kaffe och sen stack vi iväg.
Vi packade ur bilen och jag kände inte att jag hade någon större lust, men jag fick sålt lite saker. Jag hjälpte även en kompis som gör smycket att sälja lite för henne.
Sen åkte vi bort till Statoil och tog en halvspecial – det var gott!
Sen hem och fixade middag. Jag gjorde en enkel kyckling i ugnen. Vi fixade lite sallad och ris till den. Till efterrätt blev glass. Med bananer.
Vi fick främmat, men det var typiskt att deras barn blev dåliga, så den ena fick åka hem. Det är lite tråkigt när någon blir sjuk.
Vi drack lite vin och hade lite godis och chips och hade det lite trevligt.
Jag stupade i säng när klockan var ungefär elva, då var jag jättetrött och ville sova och i säng!



Vi sov till tio på söndagen och gick upp och tände lite ljus på bordet, sen kokade vi oss lite mannagrynsgröt och satt och prata lite grand.
Sen plockade vi i ordning lite grand i förrådet. Det blir bättre och bättre för varje dag. Mina kompisar tycker att det har blivit harmoniskt hemma, och jag håller med. Det är mycket mysigare att vara hemma nu. Det är underbart! Det är en så snäll boyfriend jag har, jag tycker han är jättego! Nu längtar jag till nästa helg, så jag får träffa honom igen!
Nu ska jag krypa ner i sängen och sova.
Ni får ha en trevlig kväll!
Nu ligger Zaffi och sover bredvid mig.

Inga kommentarer: