torsdag, augusti 08, 2013

Snart är ledighet slut



God morgon på er. Det är lite tråkigt och sitta och äta frukost själv. Det har vart lite lyxigt förra veckan att äta ihop med någon. Det är lite trevligare Men nu får man vänja sig, för snart är semestern slut och så fårman börja med sina vanliga rutiner.

Jag tänkte gå och möckla och dona lite granna här men jag måste åka ner och förnya mitt jädra körkort. Och ta kort – jag måste sminka mig. Jag måste göra i ordning håret och jag som känner för att bara vara jag idag. Men jag får väl ta bussen och åka ner och göra detta och skicka iväg det, så det kommer iväg någon gång, så jag får nytt och betala 150 kr. Jag får fortsätta och städa här sen i eftermiddag.

Imorgon, så är det typiskt, då stänger dom att vattnetmellan 9 och 1 här. Det är inte kul. Så ikväll får jag hälla upp vatten i olika bötteoch jag får ta en grytaoch hälla upp i också. Det är gott och borsta tänderna. Man har ju inte lust att gå upp tidigt sista dan på semestern och borsta tänderna och gå och lägga sigigen, eller?

Nej, men det måste göras  reparationer också. Dom måste ju också arbeta. Ni får ha en trevlig torsdag eftermiddagSå ska jag försöka göra i ordning mig, så får ni ha det så 

Ja, det var så där tyckte jag då men jag fick ju åka med den ner.

Så träffade jag en gammal kollega. Vi gick runt och jag skickade kort till en gammal kompis som fyller år idag som jag glömde av. Tänkte jag får gratta, hoppas hon får det innan hon kommer hem från semestern.  Så var jag och tog det hemska körkortskortet. Det blir i alla fall svartvitt så det syns ju inte vad det är för färg och hur man ser ut ändå. Så gick vi till Pingstkyrkan och där tog jag mig våffla och en varm korv.

 Sen åkte jag hem och mätte, för boyfrienden ville veta hur det var i lådan därute. Lille Zaffi ville vara med där, smita ut där.

Det blev inte så mycket gjort när jag kom hem men jag kokade upp blomkål och så tog jag stavmixern och så tog jag fiskbullar till det, för potäterna jag köpte häromdagen var gröna. Jag vet inte om det var jag som hade glömt dom ute eller affären som har missat någonting eller så.

Men jag pratade nästan 2,5 timme med min boyfriendi telefonen. Vi satt och surrade lite grannDet känns väldigt gott. Ni får ha en bra kväll, så ska jag krypa ner i sängen. 

.

Inga kommentarer: