söndag, augusti 04, 2013

Hem resa




Jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma upp så tidigt i morse! Jag kom upp halv nio, gick och duschade och gjorde i ordning mig. Så gick min boyfriend upp och duschade sig, och jag gick och la mig lite på sängen under tiden. Så gick vi en promenad ner till Sjögrens i backen bageri. Det var väldigt trevligt att gå ner och äta frukost, 75 kronor kostade det. Det var inte ens juice till, det var bara kaffe, bröd och flingor och såna saker. Jag trodde det skulle vara lite juice och sånt. 
Är det inte sånt på frukosten? Då ska man betala tio spänn extra. 75 spänn för frukost, 85 spänn om man ska ha juice. Jag kan inte dricka sånt längre, men jag tycker det är lite hutlösa priser på kusten nu. Så kan jag tipsa lite grand om kusten: vill man inte vara på bryggorna och i smeten, så är Malcolms ett väldigt trevligt ställe, billigt och bra. 75 spänn för en maträtt, det var ju väldigt gott och trevligt. Vid vägen ligger det, nära för oss. Vi såg havet därifrån också. Det var lugnt, det var ingen stimmig musik. Det var allmänt lugnt och trevligt och sitta där och prata, och nära för oss. Det var våran soprunda ibland. När vi kom tillbaka från frukosten så städade vi och donade, torkade golv och gjorde i ordning och låste. Så gick vi ner till Malcolms och åt en lunch innan vi stack iväg ifrån Grebbestad, det var riktigt trevligt. Sen tog vi kustvägen och hamnade i Hunnebostrand. Där hittade vi på Eniro att det skulle finnas en cafeteria, men där låg det en mäklare nu, så där var ju inget. Så vi hamnade nere i Glassboden, det var kaffe och glass. Jag syndade lite grand och tog faktiskt det. 

När man kommer hem här till lägenheten är man frustrerad. Dom ska husera med elementen här nu, och så ska dom in i mitt förbaskade berömda förråd, jag slänger snart ut alltihopa jag har där! Men nu går jag och lägger mig, jag skiter i det, jag får se vad som händer i morgon. Hela veckan är förstörd ändå här. 

Lilla Zaffi är så glad att jag är hemma, hon ligger på mig. Hon fäller väldigt mycket, exotic fäller väldigt mycket katthår, det är värre än perser. Perser är bättre, det blir tussar som är lättare att få upp. Det här är småhår över hela lägenheten, jag får hysteriska utbrott snart här! Vi får se vad det blir under veckan.
 Ni får ha en bra kväll, så hörs vi!

Inga kommentarer: