fredag, juli 26, 2013

Usch jobbigt med tidsuppfattning

God morgon, jag var uppe tidigt och det gick bra och gå upp. Men jag har ju fasen inte tidsuppfattning om hur lång tid det ska ta.
Jag stressade den här gången när jag skulle upp tidigt. Nu väntar jag på en buss som ska gå snart här. Jag väntar på en vän här som ska passa min Zaphira nästa  vecka. Hon ska åka med mig in till Vänersborg här nu då till Hörcentralen. Det ska bli trevligt och få lite sällskap. Vilket härligt väder det blev nu då, helt underbart.
Men tiden – jag har väldigt svårt med att uppfatta tid. Det känns jobbigt att jag har det så – att jag vet inte hur lång tid det tar att gå dit och det ena och det andra. Det är frustrerande. Jag är alltid tidigare än jag ska vara och sådär. Så att jag får alltid vänta. Det är inte så himla kul.
Ja, nu är det helg och sen blir det en tripp och semester. Det ska bli underbart och komma iväg. Men vädret ser inget lovande ut, men att vara tillsammans och ha lite kul ihop, umgås och lära känna varandra. Det ska bli härligt.
 Men i eftermiddag ska vi väl åka ut och grilla. Imorgon måste jag tvätta och städa och göra i ordning i lägenheten innan jag åker.  

Fredag eftermiddag blev det att vi grillade på min gård. Innan han kom så gjorde jag mormors mjuka pepparkaka, det hann jag innan han kom. Så grillade vi flintastek, och så tog vi potatissallad och grönsaker och majs och champinjoner. Det var riktigt smarrigt och gott! Sen åkte vi ut till Gaddessanda gästhamn ute på Vänersnäs. Åh vad fint det var, vilken fin solnedgång vi fick! Trevligt och jättemysigt att sitta där! Jättehärligt! Det var en trevlig afton med min kära boyfriend, det var underbart! Men vi var inte ute så länge. Vi åkte cabben. Det gick an att åka i den fast det var 17 grader, men jag hade Pippi-tröjan på mig.


Vänersnäs, Gardesanna gästhamnen


                                                                                          Ha en trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer: