fredag, juni 21, 2013

Glad midsommar !

Idag är det midsommar! Vaknar med ett leende på läpparna. Det känns så gott att man har hitta den rätta det ska bli kul att få fira midsommar med honom. Nu springer jag runt min lägheten försöker få lite fint här. Vi ska hem till några vänner & fira midsommar. Detta ser jag framemot. Men nu jag ska fixa lunch här. Det blir sil och potatis med massor gräddfil. Givetvis tar vi oss en nubbe till maten. Zaffi älskar dreamies som godis och fort det kommer främmande  så tigger hon godis. Jag känner mig rätt nöjd ha att fått lite veckstädning gjort här hemma. Jag tänka mig en midsommar utan det regn som kom och vräkte ner rejält med vatten. Det var tur att vi skjuts till mina bekanta som vi firade midsommar hos. Där bjöds på sill , potatissallad, marinerad fläskfilé & en god sallad. Vi hade ett gött lådvin till, Koopmanskloof, Sen åt vi marängtårtan som vi tog med oss och en god likör till kaffet, en Apricot brandy.  Vi tog bussen hem.  Typisk att någon röker i bussen. Vi fick ett gött skratt bussen gick för bi min pojkvän . Man lär sig något nytt varjedag. Vi sommade så gott i sängen.


Ha en trevlig midsommar!




Inga kommentarer: