måndag, januari 28, 2013

tjosan flöjtsan

God morgon!

 Tittar på termometern och tycker det står fjorton minus! Jag klär på mig, kläder efter väder säger dom ju att man ska ha. Jag gick upp och tog på mig och åt min frukost. Kommer ut och hade på mig både termobyxor och mössa och vantar och hela tjosan flöjtsan. Min kollega tittade på mig och skrattade så gott, det var 1,4 plusgrader ute! Man får titta lite bättre på termometern!

 Man säger så till barnen i alla fall, att man ska göra det! Sen efter jobbet så knallade jag iväg på isgatorna. Jag gick till Ritz och köpte lite bröd, Paulins nyttiga bröd och lite tekakor. Så gick jag in på Hemköp och köpte källarrökt färdigskuren skinka. Va gott den smakar när den är vacuumförpackad! Så köpte jag lite mimosasallad. Så fick jag lite främmande hemma, vi hade jättetrevligt, jättemysigt med lite kaffe. Vi satt och pratade, tjôtade och planerade helgen lite grand, vad vi ska göra och så

 Sen var han så snäll och körde mig till vattenjympan, och där var mina kära ”vattenkompisar”. De kunde inte fatta att jag kom in sist av allihop, jag kom till och med efter tränaren. Jag hade ett leende på läpparna, och kände att jag hade mer styrka. Jag var inte så trött på träningen, så jag körde igång och jobbade stenhårt på vattenjympan. 

Så tog jag bussen hem och fick en ploj att jag hade glömt mina hörlurar till min underbara bok jag håller på och läser nu. Så blev min dag, och det var helt perfekt, att inte sakna närhet och sånt där, det är helt underbart! Så ni får ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: