måndag, januari 07, 2013

dags att börja att arbeta igen

God morgon ! 

 Nu är jullovet slut, nu är det dags att börja jobba igen och stressa iväg och så. Men jag vaknade före klockan, usch, att vakna före den, det är inte så roligt! Och jag tänkte såhär: ”Jag åker, och så går jag där som det är vinterväg ändå, det spelar ingen roll”. För nu är det ju inte halkigt ute, så det kan man ju inte klaga på. Så ner till jobbet, satt och tjôta med mina goa kära kolleger, och det var lite trevligt att sitta och prata en stund, och känna att dom finns och så. Sen var vi på Högskolan Väst som dom har hyrt in, det var olika föreläsningar om IKT i skolan. Det är självklart att vi ska ha datorer i skolan, att alla barn ska ha rätt att skriva på sitt sätt, det håller jag med om full ut. Jag hoppas att det köps in grejer och så. Vi åt faktiskt Högskolans lunch går, och det var inte fy skam! Det var stekt potatis och kyckling och massor med god sallad. Det var trevligt! Så hade jag skrivhjälp med mig, det var så bra!

 Så var jag ännu mer nöjd när jag kom iväg, åkte hem och hämtade träningskläder, så var jag och tränade. Det var den bästa moroten att jag kom igång med det i alla fall! Det känns väldigt skönt! Men det var svårt att somna sen på kvällen när man kommer hem, klockan blir väldigt mycket… Men ni får ha en trevlig kväll så hörs vi!

Inga kommentarer: