torsdag, november 22, 2012

astma fall igen

God morgon på er!

 Jag är väl lite enveten och så…jag gick till jobbet…jag vaknade i morse och var tät, det var inte alls kul. Jag tänkte att jag står ut en viss tid.
Sen gick jag iväg till vårdcentralen. Sköterskan tyckte att det var inget fel på mig. Då sa jag att min läkare vill att jag ska gå hit när jag blir så här. Då fick jag gå med, och andas in akutmedicin för astman.

 Så fick jag ut nya mediciner, och jag gick hem, och var glad i hågen. Så köpte jag revbensspjäll och åt potatisgratäng, och köpte mig lite glass.

Så kom det attacker igen med slem ut, och tredje gången kändes det som jag nästan inte kunde andas.
 Jag ringde sjukvårdsupplysningen, och dom tyckte att jag skulle ringa efter ambulans. Jag kände ”Kan jag inte få ta taxi, det går väl bra”. Men det var tur att den kom, ambulansen, och jag fick andas med en gång, akut, och det var väldigt skönt att få gjort det. Det kändes väldigt gott. Så jag fick ligga några timmar på NÄL i går kväll, så jag var inte hemma förrän sent. Pulsen var hög, det var mycket, men den gick ner väldigt bra. Sen var det väldigt bra att jag kunde få sjuktaxi hem efter att jag vart hos doktorn, det kändes väldigt skönt. Det var väldigt bra, men jag vet inte om jag skrämt min omgivning, men så är det.

Inga kommentarer: