lördag, augusti 18, 2012

härlig dag med loppis !


På lördagsmorgon så ringde min jobbarkompis och vi tyckte att det regnade så mycket, så vi åkte till pingstkyrkan i Trollhättan istället och gick runt. Jag hittade en ytterkruka där.
Sen fick vi för oss att åka till nästa ställe och det blev Erikshjälpen i Vänersborg. Vi gick där och strosa. Man kan ju fynda på loppis, jag hittade faktiskt en helt ny smörgåsgrill för 35 kr. Den kostar visserligen 100 kr ny, men det duger, så kan jag slänga min gamla, den ser inte fräsch ut längre. Så den ska ut, med buller och bong!
Sen gick vi till kupan i Vänersborg och titta. Det var riktigt roligt. Sen åkte vi till koppargrillen och åt schnitzel, den bjöd jag på! Det var himla gott att få i sig lite mat. Sen var vi inne i en antikaffär i Vänersborg – det var mycket fina saker, det var nästan så man inte vågade gå där inne! Det var riktigt roligt!
Sen åkte vi till en annan loppis, där hittade jag faktiskt en hylla i teak, som man kan lägga grejor under. Den blev jag lite halvsugen på… det var riktigt trevligt!

Sen tog jag en promenad runt Spikön på kvällen, det var faktiskt väldigt skönt! Det var första natten utan sömntablett – jag sov faktiskt riktigt gott! Jag tror det kanske är på väg till rätsida här! Jag har haft lite ont, men det känns bra, ärligt talat!
Ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: