onsdag, juli 25, 2012

vad händer

God morgon!




Jag vaknade till strålande solsken, härligt! Jag har en underbar vovve som är morgontrött och allting! Så vi kommer ju inte ut så tidigt på morgonen och kissar henne.

Det har varit lugnt och så, jag har vattnat mina blommor och ätit lite frukost på balkongen.

Jag spelar Rumble på telefonen, det är ett himla roligt spel, man tävlar med ord.



Det är tur att jag har hunden och allting så jag kommer ut i det här fina vädret! Men hon vill ju inte gå i den här värmen!

Har jag henne lös så går hon till dörren och sätter sig, och vill inte gå iväg. Men på eftermiddagen så gick vi ner till slussarna och tittade på veteranbilarna.

 Men jag kände att det blev för många hundar som gick där. Så jag hem med henne, och gick faktiskt tillbaka igen och tittade och tog lite kort och så där. Det är väldigt trevligt nere vid slussarna, det känns rogivande att sitta där nere och ta lite kort och så. Jag la ut några stycken på veteranbilar, och en kompis till mig hade hittat en gammal bilbarnstol. Den tyckte jag var lite rolig, den såg inte jag!  Men jag får väl leta lite nästa gång jag tittar, jag är inte så bekväm med det här med bilutställningen. Så har jag inte gjort så mycket mer, jag har inte orkat gjort nåt direkt heller. Men nu får jag gå och lägga mig, nu är klockan så sent, så vi får se vad som händer i morgon.

Och idag är det veteranbilsutställning nere vid slussarna. lite från kvällen;



Veteranbilar vid slussarna


Veteranbilsutställning av klass med både bilar och motorcyklar.

Varje onsdagskväll kl. 18-21 under juni, juli och augusti fylls slussområdet med dessa vackra skönheter.

Både turister och trollhättebor styr kosan mot slussområdet på onsdagskvällarna för att beskåda dessa fantastiska fordon. Det är riktig folkfest i denna härliga miljö med slussande båtar som närmsta granne. Här stortrivs både gammal och ung.

En fika på Slusscafeet får man inte missa! Prova deras specialitet, räkmackan eller kanske kaffe med våffla eller varför inte en svalkande glass.

Välkommen att uppleva en trevlig sommarkväll i en mysig miljö.



                     lån av http://chrisse70.blogspot.se/

Man skulle nog lugnt kunna säga att denna bilbarnstol skulle vara
strängeligen förbjudet att ha sitt barn i idag. jag glömmer aldrig denna bilbarnstolen. Min pappa hade en sådan till mig sin bilen Triumph Herald. jag tycket var så kul att köra bil och sitta denna.







Inga kommentarer: