fredag, maj 11, 2012

ute kväll

Det är tur jag har Jönsson, som fixade en tvättid till mig. Det var så gött att få tvätta upp lite av klädhögen. Härom kvällen blev jag riktigt skrämd. Fick ett konstigt brev med en ljudbok i. Jag blev verkligen upprörd. Jönsson kom in, lugnade mig och löste problemet, det var han som köpt mig en spännande ljudbok, ”levande begravd” När jag kom hem så sprang jag ned med tvätten och la mig, men fick inte någon ro att vila mig. Sen har jag har städat toan. Nu blir tacos och kväll och sen ut på stan ikväll.

Jag blev plötsligt lite känslig av maten och det var inte taco som Jönsson gjorde, han hade blandat tacokrydda, grillkrydda och ketchup i. då kunde jag inte äta. Han fick vackert äta upp det själv och jag gjorde mig en stekt smörgås med ett stekt ägg. Sedan gjorde vi i ordning oss och tog bussen in, vi var inte så sena dit. Vi tog en öl och lite nötter till. Äntligen fick jag höra kung cactus live på A & O. Mat och bubbel restaurangen här i stan. Men det var svårt att höra texterna. A & O`s lokal är inte bra att spela i. Akustiken blir inte bra där inne Jag sa till Jönsson att vi måste gå till max och ta oss nattmat innan vi åker hem. Han fick åka en ny väg och annan linje hem. Det var skönt att det inte var så långt att åka denna gången, förr åkte jag den linjen ut till min stuga. Det blev en lyckad utekväll.

Inga kommentarer: