söndag, maj 20, 2012

SÖNDAG

Jag hade lite svårt att sova inatt, drömde konstiga drömmar. Jag gick upp vid nio tiden och började städa, tvätta och diska. Jag ska ha "kontrollanten" på middag idag, vi ska äta älgstek. Det har jag aldrig gjort tidigare.


Jag sitter på min underbara balkong nu. Det är ju så fint väder. Att mina vänner har svikit mig, trodde jag inte jag skulle få uppleva, jag trodde aldrig jag skulle få känna glädje igen och få lite pirr av nyfikenhet.


Nä nu måste jag hänga upp en tvätt och börja med middagen snart.


På eftermiddag som kom ju kontrollanten. Vi gjorde grytbitar av älgstek och det blev suveränt. Och då tog jag först och stekte dom, sen hällde jag i lök och purjolök och flytande viltbuljong. Så tog jag en flaska porter öl, lite salt och vitpeppar och så fick det puttra och puttra. Det blev väldigt smarrigt. Så hade jag herrgårdsgrönsaker till och potatis. Hon tyckte det blev väldigt gott min kontrollant och vi satt och pratade. Men oops, fasen, skit också! Nu gick min kaffebryggare här. Nu har jag ingen kaffebryggare och jag vete fasen vad jag ska köpa för någon, vad jag ska ha för någon överhuvudtaget. Ja, den nya inneboende verkar helt okej, så jag känner mig riktigt nöjd. Zaffi spinner här och håller på och busar. Hon är så go Zaffi min lilla älskling. Det är min underbara. Så ni får ha en trevlig kväll. Nu ska jag gå och lägga mig. Gonatt med er, ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: