söndag, maj 06, 2012

Att leva som alkoholist


God morgon !

jag hade bestämt mig igår, att jag skulle göra så mycket! Men det stämmer inte med mig idag. Jag är så konstigt trött och så orkeslös. Känns som jag går i en dvala. Det är inte kul att vara så här längre.  Hur ska jag få gång mig igen.  Jag går upp och kokar mig mannagryns-gröt och ser att diskmaskinen inte diskar rent, får diska om igen. Jag måste städa idag och baka till fikat på fredag, puh, hur ska jag orka göra detta. Jag sätter mig i tvsoffan och ser på nyhetsmorgon då det handlar det om att ha varit alkoholist. hon menade att det går att jobba, göra karriär och dricka hemma. Jag skulle aldrig börja dricka om mina föräldrar dricker. Jag kan inte säga något om det, då jag aldrig varit i den situationen.  Varför ska svenska folket frossa i bedrövelsen som olika människor hamnar i. Hon har gett ut en bok om hur hon lyckades att jobba, fast hon var nere i skiten efter 16.00.

 jag har levt med en man som var helgalkolist, det var inte så kul.

(Vi träffades på hans jobb, jag var 20 och han 35 år gammal, därmed "ålderskillnaden". Sen festade vi i princip varje helg, jag har mer eller mindre alltid kunnat kontrollera mitt alkoholintag och jag trodde att min pojkvän hade samma kontroll. Jag hade inte förstått att han hade alkoholproblem utan trodde bara han var väldigt social, behövde mycket människor kring sig, lite sällskaps-/umgängessjuk och såg till att mätta det behovet med fest. Jag började istället tro att jag var den bittra kärring som bara tråkade, jag fick sämre självförtroende och kände mig mer och mer ensam. Jag trodde att ingen tyckte om mig och att det var mitt fel eftersom jag valde att jobba eller vara med mina kompisar m.m. istället för att festa. När min pojkvän drack så ofta misshandlade han mig.)

 Lediga sköna  söndag, jag måste ta mig i kragen att gör nåt nu


Jag vet var jag fick kraft från att börja städa och plocka, jag tänkte om det ser ut så här en dag till blir jag deprimerad och ledsen, om det ser ”bösigt” ut. Jag har inte bakat och städat badrumet. Jag sa till mig själv ”att om jag får lite gjort här hemma, då går jag till kvarterspizzerian och köper en pizza” så blev det. Jag tog en paus och la mig en stund.  Gick upp såg tv4 nyheterna, sen slog jag över till tv 4 fakta och glodde lite. Får sällskap av Jönsson.




Det var riktigt skönt, Robban kom, och så han fick skriva lite grand på bloggen, han hjälpte mig med lite grand. Sen tog vi en riktig skogspromenad det var ganska sent. Det var härligt att komma ut. Men det var svårt att sova sen, men det var gott att komma ut och röra på sig. Så mycket som jag har gått denna veckan har jag aldrig gått i hela mitt liv. Det var 91 000 steg. Det är faktiskt inte dåligt av mig. Nu ska jag se om jag kan hålla tempot den här veckan som kommer. Man har ju faktiskt ingen lust att gå in och göra vattenjympa nu, man vill vara ute och röra på sig ordentligt.



 


Inga kommentarer: