söndag, mars 11, 2012

på min balkong såg jag första nyckelpigan



God morgon, det ser ut att bli en fin dag. Idag ska jag försöka dammsuga och svepa runt med dammtrasan. Sen måste jag faktiskt börja pyssla med Zassi här lite granna och ha lite mysigt med henne. Här i bostadsrättsföreningen som jag bor i ska vi ha ett möte idag om våra fläktar och spisfläktar. Vi ska få nya. Vi får se jag ska gå ner till detta mötet och se vad som händer. Jag hoppas det kommer och bättre för mig. Jag är lite trött på det här med brandvarnaren som går igång så fort som man sätter på ugnen. Det är inte kul!
Jag undrar hur folk kan få perfekt i sina lyor när dom flyttar in och det blir mysigt med en gång. Jag håller på fortfarande och drar runt mina möbler och vet inte hur jag ska ha det här. Det är inte så himla kul och hålla på såhär och dra runt möbler och titta på det här.
Ikväll kommer min inneboende och så ska vi äta lite god mat.
Men jag är nästan lite sugen nu på och gå ut och gå. Nu börjar solen komma fram och det är lite trevligt och gå ut i det fina vädret.
Men jag får se här. Jag ska dricka kaffe nu och så ska jag se vad jag ska göra med Zassi. Så får ni ha det så bra.
 När jag var  ute på  min underbara balkong  så fick jag se första nykelpiggan för i år. Jag tycker det är positivt att det  blir det stora förändringar under våren, att bostadsrättsföreningen satsar på husen. På kvällen kom jönsson in, vi tog rester av maten. Sen "slängde" jag ut han för jag visste att det skulle bli en lång dag i Göteborg imorgon.

Inga kommentarer: