söndag, januari 08, 2012

sista dagen på julledigheten


Nu är det söndag, och sista dagen på julledigheten. Nu får man vänta till vecka 8, när man är ledig igen. Jag tog fram och tinade tre stycken kycklingfiléer, och fräste dom, och skar dom i bitar, som grytbitar. Sen hade jag en gul och en grön paprika i, och champinjoner, majs och purjolök. Det fräste jag, och så blandade jag ihop det. Så hade jag kycklingfond i, och tomatpuré, och så fräste jag två st parikorna och det. Sen tog jag i sambal oelek och paprika Så det skall jag göra fler gånger. Två paprikor, en majsburk, en halv purjolök och champinjoner hade jag i .och salt, och så hällde jag på lite vatten, och så fick det puttra. Så hällde jag på två deciliter grädde. Sen hade jag i arrowrot. Sen bjöd jag på detta, och hade ris till. Det var det godaste och smarrigaste jag har gjort! Så det skall jag göra fler gånger. Det var gott! Så vi hade lite trevligt här på eftermiddan, och satt och pratade och drack lite kaffe. Ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: