fredag, december 23, 2011

Det är dagen före julafton


God Morgon!





Det är dagen före julafton och det känns lite vemodigt att komma upp här på morgonen. Nu är det tre år sen min kära pappa gick bort, det är vemodigt och jag vet inte om jag orkar vara uppe och så. Jag saknar min pappa väldigt mycket i mitt liv! Jag älskar honom väldigt mycket. Jag ska åka till mamma över julen, men jag vet inte om jag orkar, för jag tycker att det är väldigt jobbigt att vara där uppe. Men det får gå.

Jag har fått så mycket beröm för mina julköttbullar, så jag tänkte att jag gör dem. Det är ”Kryddburkens” julköttbullar – dom är jättegoda! Jag har gjort dem nu på morgonen.

Jag ska se på Bingolotto här ikväll.

Jag ska göra Ris a la Malta sen och jag har kokat mig lite gröt, så det ska jag ha till gott här ikväll.

Jag ska försöka få ordning på mitt hem här, men jag orkar inte, jag har sån värk i min hand och så. Jag tappar och fibblar och håller på, det är inte roligt! Jag visar inte utåt hur jag mår egentligen, men det kanske jag ska göra.

Jag får gå här i min ensamhet i min lägenhet och gråta ut, så behöver ingen ha bekymmer över att jag är ledsen och så, det är ingen som ser att jag är ledsen.

Det finns snälla människor som hjälper mig att handla i alla fall, jag kan ju inte bära så mycket nu, med händerna. Va fan ska allt komma just nu?

Jag ska julpynta min gran nu ikväll och få ordning på den. Jag ska se om jag kan bli färdig med julen här.

Jag ska börja steka köttbullarna här, men jag ska gå och köpa lite mer potatis, det hade jag glömt igår, när jag var ute och handlade.

Nu är det i alla fall jullov, så jag ska vila upp mig och bli stark tills efter jul. Nu är det gott. Jag har egentligen ingen lust att göra någonting, men det får vara så här.

Ni får ha en god jul och ett gott nytt år på er!

Vi får se om jag orkar blogga lite mer längre fram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

god jul på dej josla,
se ny fram emot ett gott nytt år 2012.

Anonym sa...

Hej Josla,
Ser fram emot att höra av dig nu under det nya året 2012.

Tångsnällans blogg sa...

Hej! Hoppas att din jul ordnade tills sig på bästa sätt för dej! Hemmgjorda köttbullar, det är gott! Ser framemot att läsa din blogg framöver. Ha en bra dag!