tisdag, augusti 09, 2011

Vilka vanor

God morgon världen!

Vilka vanor man får egentligen när man bor i lägenhet. Jag skulle gå upp och hämta ttela, men då hade ju inte den kommit när klockan var 8. Jag brukar gå upp och hämta den och läsa  och sen somnar jag om en stund till men nej, så blev det inte idag. Var ju synd. Nu har jag ätit lite frukost och sitter och slöar framför TV´s nyhetsmorgon. Jag blev snopen. Få se vad som händer under dagen. Jag har ingen lust med någonting just nu. Vi får se vad som händer och sker.
Jag blev så rastlös här så jag tog en sväng ner till stan till Silverblomman och lagade en kedja. Hon är bra på att laga grejer och sånt. Kanonbra tjej faktiskt. Så gick jag ner till frissan och köpte schampo. Så åkte jag hem och åt restmaten från igår. Fiskbullar och potatis. Sen tog jag mig en fleecefilt och så tog jag ljudboken och låg och läste. Jag har börjat lyssna på Roslund & Hellström, ”Edward Finningans upprättelse” och jag låg i den där Baden-Baden-stolen och det var helt underbart. Jag slappnade av och jag somnade faktiskt en liten stund där. Sen kom exet här och vi drack kaffe. Och så sa jag att min dator var knäpp och det var ju att den var dammig och så, men jag hade ju inte alla rätta grejor.
Sen for vi till lagret och hämtade saker och sen for vi ut till Sjölanda och lämnade tillbaka lite lådor som jag lånat av en granne där.
Sen åkte vi ut till stugan och hämtade saker jag skulle ha men mig.
Men när jag kom hem, jag har aldrig känt mig så; tomhet, ensamhet, övergiven, desperat var jag! Jag var helt desperat och jag kände nej, här klarar jag inte av och vara. Jag kunde inte andas nästan.
Så jag ringde till en kär kollega och hon kom. Vi gick en jättefin promenad vid Ryrbäcken bort till Slätthult och runt. Det tog en halvtimme och gå runt. Det var trevligt och vi gick och prata och tjöta. Det kändes gott.
Så gick jag hem och tog mig en leverpastejsmörgås och choklad.
Sen såg jag lite på Allsången men sen gick jag och la mig för jag var så nyfiken på den här boken. Den var lite hemsk: Den kom ut 2006, det är säkert många som har läst den.
Ni får ha en bra dag!

Inga kommentarer: