onsdag, augusti 17, 2011

lite vad som här hänt under veckan!

Ursäkta mina kära bloggare !

Jag har inte orkat ta till mig allt här. Jag har varit på kick-off i två dagar på Lökebergs konferens. Det är lyxigt att åka bort, för det har jag inte gjort på hela semestern. Det var helt lyxigt stora bufféer med kaffe och tårta och det var god supé på kvällen; hjortronsfilé med potatiskaka (men det heter ju inte potatiskaka) och lingonparfait med vit chokladsås. Det var smarrigt och gott. Det var en himla go dag på Lökeberga, där vi var ute och gick ner till stranden och titta. Det var avslappnande och jag slapp att se eländet hemma.
Jag kom hem på tisdagen och då kom en god vän och hälsade på mig. Vi satt och tjöta och tog ett glas vin. Sen har jag en god kollega som har lyxat till det för mig, för hon kom och hämta mig på onsdagen.
Men Gud ni, jag köper mig en väckarklocka – vad tror ni man ska ha en väckarklocka till?! Jag glömde dra spaken framåt! Vilken tur att jag även satte telefonen på ringning också. Den låg i köket på laddning. Jag fattade inte var det var som ringde på telefonen, så jag rusa upp och iväg.
Jag var på jobbet ett par timmar och hjälpte henne med att plocka och möblera.
Sen gick jag faktisk på kinarestaurang, men jag tyckte inte att det var så gott direkt. Det var inte riktigt så gott som jag vill ha det.
Jag åkte hem och sen kom en kompis och vi åkte och hämta ett nattduksbord.
Jag gick och la mig och fick lyx dagen efter igen! Jag var på jobbet, eftersom det var så himla obligatoriskt att ta kort. Jag var tvungen att vara med på det.
Sen gick vi på Stålverket och åt faktiskt stekt potatis med kantarellsås och lite dricka till det. Sen körde hon hem mig, för jag kände att det fick vara bra nu.
När jag kom hem nu så började jag försöka flytta tv-bänken till det tredje rummet, för den ska jag försöka att sälja.
Sen möblerade jag om i sovrummet och sen la jag i en tvätt.
Men nu ska jag sätta mig på balkongen och ta mig lite kaffe faktiskt, det känns underbart!

Inga kommentarer: