lördag, augusti 13, 2011

Det här är den roligaste dagen i hela mitt liv

God morgon på er!

Det här är den roligaste dagen i hela mitt liv. Jag flytta hit ner för ungefär 26 år sen och jag har en kompis, som aldrig har varit här nere och hälsat på mig. Så hon kom till mig och vi hade väldigt trevlig den är dagen. Hennes styvpappa skulle komma och hämta henne sen och han fick se hur jag bodde. Det kändes jätteroligt!

Fiskrätten

smuljpaj

Till middag hade vi fisk med ris, och det gör man så här:
Man kokar riset och lägger det i botten på en ugnssäker form.
Sen lägger man på fisken, purjolök och kokt broccoli. Sen lägger man på citronpeppar, salt och citronsaft. Sen tar man på prästost och häller hollandaisesås över allt och så in i ugnen med det.
Det är så enkelt att göra och gott att värma upp dagen efter också, som matlåda.
Sen gjorde jag smulpaj med havregryn, socker och smör. Jag blandade blåbär och hallon i pajen. Det var efterrätten. Vi hade det lite gott och så drack vi rosévin. Vi tjôta lite grand och hade en trevlig kväll!


Men jag kände mig jätteensam på kvällen, när dom hade åkt! Det är inte roligt, jag har varit ensam nästan varje helg. Jag har inte gjort nåt kul, förutom när min moster var nere.
På helgen är man ensammen, det är ju inte så kul att gå ut själv heller.


Inga kommentarer: