torsdag, maj 05, 2011

Pojken och tigern

God morgon på er!

Det är riktigt roligt på torsdagar, jag älskar torsdagar! Jag tycker det är en sån bra bok, jag läser den nästan varje termin, Pojken och tigern! Den hade jag Det är en väldigt spännande bok! Nu har det kommit en efterföljare till den boken, kanonbra att barnen får lära sig om Sverige, vad städer heter och så. Så håller jag på med Unicum här på jobbet. Men jag fattar inte varför det inte finns stavningskontroll i det programmet, och att man kan uppläset texten när man lägger kommentarer som lärare och föräldrar har skrivit. Jag tycker det är lite konstigt. Och att inte få det att fungera efter sjunde gången, jag tycker det är lite knepigt. Sen var jag på en föreläsning ”Elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar i skolan”. Det var Utbildningscentrum för autism, och det var Ulrika Aspeflo, hon var logoped och förälder till en ADh-elev. Jag tycker inte hon var professionell i sin yrkesroll i denna föreläsningen. Så här jobbar vi inte här i Trollhättans stad, men kanske i hennes kommun. Men jag tycker att vi får se framåt i stället, inte titta i backspegeln hur det har varit. Hur är det idag med allting? Jag har varit på den och beaktar den väldigt väl.

Sen var jag på Handikapprådet bjuda till FUB sommarbostad, vi var ute i Solgården, i Gaddesanda, vi hade väldigt trevligt och så. Vi ska få nytt regment för Handikapprådet hur ska man hinna på  en halv dag innan, och vi som har ett läshandikapp, det är ganska kränkande egentligen! Men jag får bita ihop det sura äpple. Alla medlemmar i HSO som varit med på Handikapprådet i eftermiddag, dom är ju inte så med över huvud taget. Jag vill att HSO ska vara med i Handikapprådet för att kunna hjälpa alla föreningar och så med delaktighet. Nu får vi tänka om hur vi ska ha vårat HSO. Hur kan vi bevaka kommunen och andra saker som händer här i Trollhättans stad? Det är inte så käckt tycker jag faktiskt. Men vi får väl se hur detta kommer att utvecklas. Hade jag inte haft med min andra kompis från Dyslexiförbundet så hade jag fanimej rest mig och gått därifrån igår ärligt talat! För jag var riktigt förbannad!
Så är det! Men ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: