tisdag, maj 03, 2011

hösten

God morgon!

Kan ni tro att det haglar ute idag? Det är inte klokt! Det ska ju vara sommar! Det kan ju regna, men inte hagla! Det är ju fasen inte klokt! Vi får se vad denna dag blir av. Min planering idag är att gå på vattengympa i eftermiddag, sen vet jag inte vad som händer under dagen och så, men det spörs väl.
Vi får väl se hur det blir till hösten, om jag får ett eget rum på skolan, men jag hoppas ingenting än. Augusti är ju inte än, det är ett par månader dit, men vi får se om jag får ett litet rum, så jag kan få lite besök och så, för barns föräldrar och så. Jag hoppas det.
Vilken härlig dag det var idag! Svensk Talteknologi kunde hjälpa mig med DM-5 Olympus.  Det är så här att i Daisyböcker kan du inte lägga MP3 filer, i Audiobook kan du inte heller göra det, om du har gjort egna MP3-filer. Du måste lägga det under musik och sen tittar du under album och då kommer du åt det och kan se vilka mappar du har. Det är synd att man inte kan döpa dem, för då blir det något annat om du lägger in det där. Det var ju synd, men det var ju jättebra att hon kunde hjälpa mig och vi kunde hitta hur vi skulle göra och så där!
Sen hade vi möte på jobbet, och vi får väl se hur det blir med flytten och så där. Vi börjar packa redan på vår studiedag på måndag - så det är full rusch! Jag ska vara på båda ställena och hjälpa till, så jag vet inte hur jag ska hinna! Jag vet inte vad jag ska göra med grejerna, för jag använder dem just nu. Jag ska kolla upp hur jag ska göra. Jag får lägga det i dramaten och så kan jag dra emellan, i så fall. Vissa grejer behöver jag inte ha.
Sen gick jag ner och hade vattengympa och träffa min kära kollega och hennes väninna. Anna-Lena har full fart på sina pass.
Efter det gick jag till Apoteket och hämta ut mediciner. Sen gick jag och vänta på Henke, för han sluta 19:00, så det var ju helt perfekt!
Jag satte mig och lyssna på min bok, den är så spännande – jag kan inte slita mig! Det är den bästa boken på länge som jag har lyssnat på.
Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: