onsdag, mars 23, 2011

funktionsnedsättning

God morgon på er!

Jag gick upp vid femtiden i morse. Jag smög mig upp, eftersom min älskling började senare idag. Jag smög ordentligt, så han fick sova, för han väntade kvar igår, när jag var på möte.
Jag tog smörgås och kaffe idag, jag orkade inte göra något mer att äta.
Jag håller på att göra ett fågelspel, med mina elever, om övervintrande fåglar, det är väldigt roligt.
Jag ska på föreläsning i kväll, men jag vet inte om jag orkar, jag är lite trött idag, men det får gå.
Om man ska göra ett temaarbete på en skola, så är det väldigt viktigt att alla får vara delaktiga med sitt material. Det är viktigt att läraren är uppdaterad om läshandikapp och ser till att få inläst material till eleverna, så inte föräldrarna behöver sitta och läsa för eleverna varje kväll i flera timmar.
Om man ska utgå från boken, så är det väldigt viktigt att alla elever kan vara delaktiga, annars är det diskriminering, tycker jag.
Det är detta som jag jobbar och kämpar för. Det finns inläsningstjänst, och sen finns biblioteken, där man kan få hjälp. Men om man bor utanför stan, så kan det vara svårt att få hjälp.
Tänk på att allt ska vara inläst, så det är förberett för de här eleverna, som har en sådan här funktionsnedsättning.


Jag håller på med Olympus DS 2000, den gamle. Det är synd att det inte går att använda den, för jag hittar ingen drivrutin. Är det något som har det eller vet var det finns? Ni får gärna kommentera mig, för jag skulle gärna vilja ha tag på det.














Ni får ha en trevlig, grå dag. Morsning korsning på er!


Inga kommentarer: