fredag, mars 11, 2011

dra i en spak

God morgon på er!

Jag brukar tillhöra den där typen av människor som skjuter upp saker. De där små sakerna som man tänker att man ska ta tag i men som man aldrig riktigt tar sig tiden för ändå. Till slut blir de där små sakerna lite större saker och man känner en liten lätt ångest när man tänker på dem
Det går så fort så att jag önskar att jag kunde dra i en spak och stoppa tiden. Eller åtminstone dra ner tempot lite.
 Idag ska jag först upp till NÄL och kolla min hörapparat. Sen ska jag iväg tillbaka och ha lite datalektioner med några elever och så.
Sen blir det att plocka i ordning för lördagen för det kommer besök till skolan på lördag av musikklasser. Jag ska vara med och ha datalektion där. Så jag ska sätta mig och planera för det. Sen ska jag ha lite matte idag så det är full fart. Det ska bli kul, men imorgon ska jag ju jobba. Få se nu hur det går för mig hos audionomen med min hörsel. Men ni får ha det så gott!

Det var en toppendag på jobbet faktiskt. Det kändes jättebra när jag satt och gjorde prov med en elev. Jag tror att han har vart duktig och läst på det här provet. Jag hoppas han får G+ i alla fall den här gången. Jag ber till gud om det.
Så var det så gulligt. Henke och jag slutade samtidigt så vi var inom försäkringsbolaget och försäkrade våran bil. Sen var vi uppe och handlade och sen satt vi och såg på Lets dance. Tur att han från Norge förlorade så nu är det bara västlandsfolk. Men nu är det jag och mamma: hon hejar på Tina och jag hejar på Jessica. Så får vi se vem som vinner till fredan då. Får vi sitta och titta nästa helg.

Inga kommentarer: