söndag, februari 06, 2011

nu börjar om jag ..

Söndag morgon, Henke ville åka upp till stan och hämta sina plåtar. Han har köpt baguette-plåtar från Claes Ohlsson. Vi åkte upp och hämtade dom, och så var vi så entusiastiska så vi skulle ut och gå, vi skulle ta oss en söndagspromenad. Men det blev inte som vi hade tänkt oss, det var isgata, usch, det var det värsta jag har varit med om! Och jag som hade sett fram emot att komma ut och röra på mig och alltihop! Men till slut gav vi upp och gick hem, och tog oss kaffe och bulle, och var ju inte så himla nyttigt! vi ska faktiskt göra spagetti och köttfärssås, lite enklare mat idag. Det ska bli härligt och gott!

Jag kan säga så här: man blir aldrig profet på sin egen hemmaplan eller i sin egen stad, faktiskt! Men många folk upptäcker efteråt, när man säger nej till nånting, att dom ser vad man har gjort och inte gjort, så det är för- och nackdelar! Jag har riktigt bestämt mig att jag vill detta, och dom tror inte på mig riktigt! Men jag kommer att skriva lite mer om det senare. Men jag känner att jag har råg i ryggen i alla fall, jag har inte gjort något fel.
Ibland är min gubbe helt enkelt bara BÄST!
Har bollat lite med honom idag om en idé jag har, o han håller med mej!
Nu ska jag bara ta reda på fakt, fakta och lära mej mer men sen ska det nog röras om lite i livet.
Nu vill jag ägna mig bara åt roliga saker utan någon frågar varför..!


Detta kommer att bli spännande!!!!! 
                                                       Men ni får ha en trevlig söndag,

Inga kommentarer: