tisdag, februari 15, 2011

bakslag

God morgon!

Uppe och fixar middag till Henke. Det blev lite bakslag igår, jag lovade honom att han skulle få fisk med creme fraiche och stenbitsrom idag. Det står i ugnen nu här, och så ska vi äta frukost. Det kommer besök här idag, så jag får se hur detta kommer att gå.

Dom var där från Din hörsel och visade nya hjälpmedel, och jag hoppas och ber till gud att jag ska få detta genom Försäkringskassan! Jag hoppas jag får alltihopa! Dom var väldigt trevliga och käcka. Nu får vi hålla tummarna i fem dagar, så får vi se om jag får dom här hjälpmedlen. Jag ska skicka in pappren till Försäkringskassan, så får man se om jag får avslag eller ”medslag” eller vad det blir. Jag trodde inte jag skulle få nåt hjälpmedel över huvud taget, så jag är glad över det lilla jag får! Jag hörde mycket bättre i matsalen och i det rummet jag testade!

Sen på eftermiddan gick jag ner och hade vattenjympa, den berömda vattenjympan på tisdagar som är så svår att få boka. Det var fullbokat, så det var lite svårt. Så åkte jag med Henke hem, så blev jag bara sittande framför tv:n, jag satte på en tvättmaskin, och så gjorde jag inte så mycket mer, jag var trött.
Men ni får ha det så skönt idag, så får vi höras!

Inga kommentarer: