torsdag, oktober 28, 2010

Projekt ”Låna, ladda, lyssna”





Projekt ”Låna, ladda, lyssna”
God morgon på er! Jag gick upp vid sextiden idag, det var skönt att få sova en liten stund längre. Jag åkte med Henke till stan, jag gick in och hämtade ett kort så jag kunde åka bussen till Göteborg. Så upptäckte jag när jag satte mig på bussen att jag inte hade laddat mobilen ordentligt, så jag vågade inte lyssna så länge på boken. När jag kom ner till Göteborg så gick jag in och tog en kaffe latte med vanilj på Café House, det var väldigt gott! Sen kom Kjell och hämtade mig, så vi var uppe på hans kansli på Dyslexiförbundet. Sen for vi ner till Stadsbiblioteket och hade Låna-ladda-lyssna, och där fick vi en god kycklingsallad. Så pratade vi och diskuterade där. Det kommer att lanseras snart i alla bibliotek att man kan ladda ner sin egen bok hemifrån, och slippa gå till biblioteket. Det är helt underbart att det kommer att hända! Sen kommer även ungdomarna in i detta att kunna ladda ner och så. Halv sex landade jag i Trollhättan, och då kom Goldie som ska vara här över helgen. Så åkte vi hem, och det var inte gott, potatisgratäng och schnitzel och rödvinsås, det smakade inte nåt vidare, det var inte så gott. Men nu ska jag krypa i säng så jag ska orka med morgondagen också.

Sammanfattning:
·        Daisy direkt fortsätter och kommer att bli tillgängligt via biblioteken över hela Sverige under 2011

·        Heidi följer upp förslaget om att skapa ett Forum för dem som använder Daisy direkt

·        Heidi undersöker möjligheter för att utveckla Dyslek.se. Kanske blir detta ett nytt projekt

Inga kommentarer: