fredag, september 24, 2010

fy sjuttsingen

Morgon ja, och fy sjuttsingen vilken morgon det har varit! Henke brukar ju alltid väcka mig, men det gjorde han inte imorse. Så jag vaknade fem i sju och då brukar jag nästan vara på jobbet. Idag är det hopplöst. Det är upp och nervänt allting. Det är inte roligt.
 Nu sitter jag här på jobbet och letar efter den här broschyren ”Satsa på framtiden, en nationell handlingsplan om läs- och skrivsvårigheter”. Den finns att köpa på Dyslexiförbundet för tio kronor. Men jag får leta här. Det är inte min dag idag känner jag. Usch! Jag är så trött så jag vet inte var jag ska ta vägen här, jag måste räkna till tio.
Men ni får ha det så gott så hörs vi.
Det var så skönt att Henke kom och hämtade mig. Men han sa till mig ”Vi åker inte hem Nilla”. Så vi  tog en sväng till Torp i Uddevalla och jag fick gå och strosa. Jag kände att jag orkade ingenting, jag var helt handlingsförlamad. Vi gick runt och kikade lite granna. Jag köpte mig en blus och en ny schal. Jag kände att jag ville ha något nytt och att jag måste fräscha upp mig. Jag såg ut som en soppråtta idag. Jag hade sletna strumpor och såg riktigt sjaskig ut – jag var så trött så!
Men vi lyckades riktigt väl med bakpotatisen denna gången och så köpte vi räksallad från Jätten och åt. Sen tog jag ett nytt vin som Henke valde ut från Systembolaget i Uddevalla. Det hette Las Moras, ett chardonnay vitt, kravodlat var det till och me, från 2009. det var väldigt gott även om det inte var riktigt kylt då. Jag tog bara ett glas framför TV´n. Vi såg på Idol. Jag tycker det är synd om många som är duktiga som får stå där och bli haölshuggna. Men det är kanske något man ska utsätta sig för också. Jag vet inte.
Vi kröp i säng tidigt för jag var trött och seg. Jag vill inte var med om en sån här dag till.

här hitta jag den:
Den nya nationella handlingsplanen om Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi "Satsa på framtiden" kan beställas på info@dyslexiforbundet.se.  Handlingsplanen kommer preliminärt att kosta cirka 10 kronor/styck. Välkomna med beställningar. Leverans i September.

Inga kommentarer: