måndag, juli 19, 2010

skogspromenad med vovven








God morgon alla bloggar här!

Det är måndag och det känns, jag var uppe och hjälpte Henke att koka lite potatis, så han fick med sig lite till lunch idag. Han ska tvätta och göra i ordning våran bil. Det var riktigt skönt!
Jag var ute och kissa lite med Goldie klockan sju, men jag gick och la mig igen och somna, det var lite gôtt! sen efter det Okej, jag erkänner. Jag sov alldeles för länge idag. Låg kvar i sänge länge efter frukosten, men jag behövde det. Om hjärnan inte ville vakna när klockan ringde så är det väl inte mitt fel? Nu är jag ju utvilad, kanske en aning seg men det är ju faktiskt Måndag.
Nu ska jag ta mig lite kaffe, sen ska jag gå på långpromenad med henne här. Ta på mig lite kläder och gå ut! Det ska bli skönt att komma ut lite granna här också. Det är lite segt idag, man är lite trött och hängig, men det blir man efter helgen. Benen har varit dåliga, svullna och vatten i dom. Det känns i dom faktiskt, ärligt talat att man har stått på dom hela helgen.

Jag trodde Goldie var trött. Jag tog en kaffe med knäckebrödsmacka med kaviar på och sen tog jag på mig kläder och sånna saker och tog med mig kameran och så gick vi ut och gick. Jag tänkte att hon måste få springa av sig lite på dan, innan det blir regn här – tror jag. Vi gick in i skogen och gick, och gud va roligt hon tyckte att det var! Hon sprang och sprang och sprang. Hon var trött det sista och orka knappt inte gå hem, det sista. Vi var ute en timme och en kvart i skogen. Det var mycket härligt. En härlig skogspromenad, inget ljud, det var helt underbart. Så nu ska jag gå in i duschen, sen ska jag börja göra i ordning köttfärssås och greja och dona med det.
Jag har stekt upp alla 800 grammen med blandfärs och gjort köttfärssås. Sen gick Goldie och jag till Velanda, det är en halv mil, där mötte vi Henke. Goldie blev så glad att få åka bil en bit. Det tyckte hon var jättekul!
Sen satt jag en liten stund och såg på tv, men sen orkade jag inte mer. Jag var trött redan vid tio, så jag gick faktiskt och la mig.




Ni får ha det så gôtt!

Inga kommentarer: