onsdag, maj 19, 2010

sol skiner gött

Godmorgon på er. Solen skiner genom fönstret. Det är härligt ute. Henrik har gjort lite majonnäs med citron, vad mumsigt det var. Då kokte han några ägg till mig i morse och kokade kaffe. Det var jättegulligt.
Men jag vet inte, jag orkar snart inte med mina tabletter jag fått för blodtrycket. Jag känner mig orkeslös, aldrig varit med om något liknande. Jag känner mig tröttare och tröttare för varje dag. Jag vet inte hur jag ska göra med detta. Sluttjatat om detta nu…Ja, jag tror det blir en härlig dag. Idag får vi besök här hemma i eftermiddag så det blir lite kul. Men ni får ha en bra dag.
Nu ska jag springa iväg till jobbet.
Till sommaren får jag motion, för jag ska vara hundvakt två veckor i sommar, men det är under tiden Henke jobbar. Jag tycker det ska bli roligt faktiskt, att passa en hund, och få komma ut och röra på sig, och inte bara bli sittande soffande, och få lite sällskap på dagarna. Jag har ju ingen bil, ingenting under fyra veckor, vad ska jag göra då? Jag är ju här ute. Då kan jag ju lika gärna gå och strosa med en hund, och prata med den och få lite sällskap. Så kanske jag får gjort lite grand här hemma också. Och att få komma ut och röra på sig, det ska bli kul. Hon ska komma och hälsa på en helg, så får vi se om vi trivs ihop. Hon var här idag, hon var jättesöt, helt underbar, mumsig! Ni ska få se en bild på henne till helgen.

Inga kommentarer: