söndag, september 06, 2009

skogpromenad

 Vilken härlig doft man vaknar till på morgonen här. Henke gjorde jättegoda pain riche. Här luktade så gott när jag kom upp på morgonen. Han var så gullig och gjorde i ordning frukost. Det var görhärligt, Jag kände att - nej, vad gott! Så kände jag att när solen att skina och så - ska vi ta en skogspromenad ? – vi har inte gjort det. Vi väntade tills att tidningen kommer – den var juuu sen men vi gick ut till vägen och då kom den. Så att vi ficktidningen. Vi gick mot Rundjärn. Det är Flunderhofs stugor. Det var väldigt blött och kläbbigt, men det gick bra. Vi knödde och gick. Det tog nästan över två timmar att gå runt. Vi gick runt så att vi gick in på Strandvägen här hemma. Det var en härlig promenad. Jag hann hem och hänga ut tvätten. Vädret har varit bra idag och det är ju det som gör att det är fint. Nu ska vi steka i ugnen. Lax och potatis och stenroms creme fraiche ska jag göra i ordning här. Smarrigt och gott. Men nu ska vi ta lite kaffe först och så ska jag värma maten sedan.
Men vilket härligt väder här har varit. Helt underbart.

Inga kommentarer: