onsdag, september 02, 2009

God morgon alla! Idag är det dags att gå stavgången

God morgon alla! Idag är det dags att gå stavgången, men det var ju inte roligt att höra att det sprakade utanför, det har börjat regna igen! Detta väder! Ena dagen är det perfekt väder, nästa dag är det regn, regn och åter regn! Men jag hoppas att vi kan knalla och gå i skogen idag. Jag känner mig väldigt perfekt idag, jag känner mig inte mossig i huvet, faktiskt, som jag har känt mig länge! Jag pratade med min läkare, han höjde min medicin igen, så jag håller tummarna att jag är på rätt köl, att jag kan vara som jag är idag, lite piggare, jag känner mig lite motiverad. Idag ska vice ordförande från HSO komma hit och hämta mig. Vi ska åka på ett möte med biblioteket och SRF, Synskadades Riksförbund angående inläsningstjänsten här i kommunen. Dom vet inte hur dom ska göra, för den som jobbar på inläsningstjänsten ska gå i pension, det trodde jag inte redan! Hon ser väldigt ung och fräsch ut. Det känns lite konstigt.
Det är marknad i stan, men jag tror vi skippar den.
Så är det motivation till att kunna komma ut med stavgångsgänget igen idag, det är onsdag! Jag håller tummarna för att det inte är plaskblött i skogen, så vi kan gå och knalla, det är så härligt att gå i skogen! Jag älskar skog, och det har jag aldrig gjort tidigare! Jag tycker det är helt underbart att knalla iväg!
Sen har vårt Internet krånglat här igen, och det är inte roligt! Jag är så less åt Internet och telefon här, jag tycker Telia behandlar oss som skit!

Förresten, jag undrar hur det blev med min tröja igår? Jag fick ett leende på läpparna från många, den passar mig perfekt, tyckte dom. Jag är en person som inte gömmer mig bakom något! Jag talar om att jag har problem, jag vågar stå för att jag inte kan läsa och skriva, så dom tyckte att den var helt perfekt! Så den ska jag ha på mig till mitt andra jobb också nu.

Men nu får ni ha en bra dag! Nu ska jag fortsätta och tvätta och städa och dona här!
När vi åkte upp till stan och min kompis skulle hämta mig så tittade jag i brevlådan efter Se&Hör och läste där ” Zlatan otrogen”. Jaha, varför är han det nu tänkte jag då? Så säger min kompis - det står ”orolig och förtvivlad” Jag tittade inte så noga på det. Hon skrattade så gott när jag läste fel på det. Ja, så fel kan jag tolka texten. Det är lätt att göra det faktiskt.
Mötet gick bra och så. Det var lugnt och stilla.
Vad härligt och gå ut och gå stavgång. Det var görgott och göra det faktiskt. Det var så skönt . Man känner sig piggare. Sen började Efterlyst igår kväll så jag var tvungen att se på det. Så det blev ju sent igår . Men det får gå. God natt med er!

Inga kommentarer: