söndag, augusti 23, 2009

vimmel foto björkås

Söndag 23 augusti, vad den här månaden har gått fort, tycker jag verkligen! Jag sov i alla fall till halv tio, så fixade Henke i ordning frukost. Så gjorde vi oss i ordning, så sa vi ”Vi går till hantverkardagen i Björkås!” Vi gick bort dit, det tog bara tio minuter att gå till hantverkardagen, som Gärdhems hembygdsförening hade. Det var trevligt, de visade traktorer och mopeder, hur man gör timmerhus och hur man gör i ordning, jag kommer inte riktigt ihåg, men det var nåt med havre, hur man hackar och så. Så var det kaffe och kaka. Massor med hantverkare från här runtomkring, en del hade gjort knivar, och en del hade gjort vindgrejer, som man kan ha ute. En hade gjort en rolig, där en högg och en sågade, det såg så himla roligt ut! En tjej hade gjort saker av smält busskursglas. Det var lite att titta på, det var ett tiotal hantverkare, de verkade väldigt duktiga. Jag hittade en som gjorde smycken, gud vad grant det var! Jag fick lite tips på nya vägar till stan, det var lite kul! Sen åt vi ärtsoppa och pannkaka, gud vad smarrigt och gott det var! Helt härligt! När vi gick hem sen så tog vi en annan väg tillbaka, det var den som jag gick i onsdags. Så jag fick visa Henke en ny väg, och visade var en person bodde och så, det var en väldigt trevlig dag! Vi var ute nästan hela dagen, det var helt underbart! Vilket väder det är, solen skiner! Eventuellt kanske jag har fått löst våra problem med nätet, får se om det stämmer.
Jag kunde inte låta bli att pilla, jag var så nyfiken på att göra lite nytt på min blogg! Så jag har gjort ett nytt ”head”, och ny inläggs-bakgrund och alltihop. Jag blev så sugen på att göra nåt annat. Så jag tänkte höra vad ni tycker, ska jag ändra nåt, eller ser ni detta bra? Så nu har jag suttit en bra stund och pillat lite grand. Jag tyckte det var roligt att göra detta, jag hade lite roliga kort och så att lägga ut. Det har jag gjort, och så har vi ätit när vi kom hem, vi tog spaghetti och köttfärssås. Nu är Henke ledig i två dagar, men jag ska jobba. Det är ju synd, att inte jag hade semester nu, så vi hade kunnat göra lite kul ihop. Men så blir det ibland, han kommer alltid att vara ledig två dagar på sex veckor och så under hela hösten. Men jag ber till gud att han är ledig på mitt höstlov.
har jag upptäckt en ny sak, faktiskt. Jag har inte fattat detta riktigt än. När kroppen vill, och inte hjärnan vill alls, då har jag märkt att det blir svårt med allting man ska göra, dagliga sysslor och allt. Men har jag en bra dag, så kan jag fokusera mig långt fram, och jag kan vara ute och gå, och se hur vägen ska gå och alltihop. Men har jag en dålig dag, så är det skit med det. Det har jag upptäckt nu, jag kom på det innan jag skulle gå och lägga mig precis. Det är jättesvårt, men jag önskar att det kommer att bli bättre för mig, och att alla dagar kommer att vara såna att jag kan göra lite mer ansträngningar. Men min hjärna fungerar inte till det till hundra procent än, känner jag. Det är jättehemskt att vara sån, att nästan inte klara av nånting. Jag kan inte fokusera mer än pytte-pyttelite grejer. Jag fattar inte den här utmattningen som jag har haft, det är snart två år sedan, det var 29 oktober för snart två år sen som jag blev sjuk. Att det har tagit så lång tid! Men jag tycker det är skönt att gå ut i skogen och promenera. Men vissa dagar kan jag inte anstränga mig, jag klarar inte det, jag måste gå den vägen som jag alltid har gått. Ska jag gå en ny väg inne i skogen, så går det inte den dagen. Och jag orkar ingenting heller, över huvud taget. Så jag hoppas jag ska få fler dagar som den här, när jag klarar av fler saker.

Inga kommentarer: