lördag, augusti 15, 2009

Lördag

Det var gött med kräfftor mums!
God morgon på er allihopa! Det är lördag morgon. Klockan är 9. Jag började och lägga in på min hårddisk. Det tar flera timmar att göra detta. Lite jobbigt. Vi satte in det på natten och det tog en hel natt och göra i ordning detta.


Nu har jag gått och småplockat och dammsugit och grejat. Sen har jag varit inne på facebook och skrivit lite grann. Det är svårt med stavning och detta men jag skiter i det där, men jag vill ha det rätt på min blogg i alla fall.

Så satte jag på diskmaskin – ta mig fan så krånglade den jäklen!

Så jag ber till gud att det bara är ett enkelt fel på den så vi kan diska här i eftermiddag. Henke får titta på det när han kommer hem, för han kör ju buss idag. Han kör varannan lördag. Det är min sista helg jag är ledig, sen börjar jag ju och jobba på måndag.

Jag tog och gjorde i ordning en dipp med creme fraiche, vitlök, lök och riktig grädde och hackade ihop detta. Sen blandade jag i någon ny pestopaprika eller vad det heter, som Ernst hade. Vi ska äta kräftor här ikväll faktiskt och ha det lite gott och mysigt. Dricka lite vin och öl. Ta det lite lugnt och ha det allmänt gott tillsammans. Det ska bli så underbart, kunna sitta och mysa, tända lite ljus och ha det lite trevligt tillsammans. Men han blir nog inte glad att diskmaskinen har börjat krångla här.

Men nu ska jag ta och springa bort till loppisen och bara titta på om där är något skräp man behöver ha.

Så kom Henke hem efter jobbet men jag sa att nu struntar vi i diskmaskinen. Vi går bort och fikar innan dom stänger. Så vi tog var sin pizzabulle och kaffe där och tog det lite lugnt. Sen tog vi och käkade kräftor med lite vitlöksbaguetter och lite ost och olika dippar och sånt. Det var lite mysigt. Vi hade trevligt men vinet var inte gott i alla fall. Det var för sött.

Inga kommentarer: