söndag, augusti 16, 2009

läckt vatten

Vi kom upp här på söndag morgon och åt frukost. Sen började vi greja med diskmaskinen. Den hade läckt vatten så det var bara att kasta ut skiten. Vi beställde via nätet från Gränsbygdens lagerlokal. Där köpte vi en Siemens diskmaskin. Vi har aldrig haft Siemens men dom säger den är bäst i test. Så får vi se om vi ska tro på det. Så nu är det såhär att jag och Henke får faktiskt handdiska här och greja. Det är väldigt mycket disk kvar här. Det blir ju så. En diskmaskin sväljer väldigt mycket disk. Jag trodde jag skulle bli färdig innan han kom hem här igår men det sket sig. Så är det, och i morgon börjar jag och jobba och allting. Hoppas min röst kommer tillbaka.
Efter allt elände på söndag så stekte jag mig lite kotletter, potatis och grönsaker kokade jag. Så tog jag dippsåsen som jag hade till kräftorna; vitlöksdippen och paprikasåsen till kotletterna. Väldigt smarrigt och gott blev det och vi åt det


Sen på kvällen tog vi varm macka med baconost, ost, tomater och lök. Väldigt smarrigt och gott blev det, så att det kändes underbart

Inga kommentarer: