onsdag, augusti 26, 2009

Gomorron! Varför vaknar man tidigt när man är ledig och allting?


Gomorron! Varför vaknar man tidigt när man är ledig och allting?
Jag blir inte klok på detta. Jag vaknade 8 här i morse. Men jag har problem med ett öga som snart är igenmurat så..
Men det var så härligt igår, vi fick igång diskmaskinen. Det var så skönt alltihopa. Gud vad gott att ha en diskmaskin igen. Det är ett moment mindre för mig också. Det är helt underbart.
Jag ska motivera mig och att städa här idag och sen ska jag gå ut på stavgång med stavgångsgänget i kvällningen. Men jag måste göra något här. Ögat känns inte bra men vi får se vad som händer med detta. Så ska jag steka köttbullar och göra i ordning här och göra köttfärssås idag också. Greja lite granna här faktiskt. Så idag blir det inte mycket på dumburken överhuvudtaget.
Jag känner mig helnöjd! Jag har gjort 5 portioner köttfärssås och 50 köttbullar har jag gjort här idag. Och sen har jag gjort en köttfärspaj med rökt kycklingskinka och tomater och riven ost över. Den ska jag ha med mig till jobbet i morgon för jag jobbar länge då. Så att nu har jag grejat här, tvättat och prövat diskmaskinen harjag gjort.
Nu ska jag gå och vila mig en stund och sen ska jag motivera mig till stavgången ikväll. Det är kvalmigt ute, det är inte gott ute men jag tror jag ska försöka chansa på och hänga ut tvätten här nu.
Ha en bra dag och se på mina bilder från matlagningen idag!

1 kommentar:

Anonymous sa...

skönt med diskmaskin,när man väl haft en så vill man inte vara utan!Själv så handdiskar jag ett litet tag till framöver men varför blir dt så mycket disk?Ha det.Kram från svägerskan.