torsdag, april 16, 2009

torsdag är en ledig

Min torsdag som jag är ledig – solen skiner och det är härligt. Men jag får väl handtvätta lite granna här idag, men jag har ingen lust, usch!
Jag har sovit i alla fall, till halv tio idag. Det var skönt.
Men jag måste tvätta här idag. Jag har ju ingen tvättmaskin. Det dröjer några dagar till innan jag får den. Vi får se hur det kommer och gå. Jag får försöka göra något innan han kommer hem, men jag har ingen alls lust kan jag tala om. Det är inte alls roligt. Men jag får väl ta mig i kragen och dricka kaffe och så försöka och göra något här.
jag måste ju ha lite lunch idag och jag hittade kebabkött. Det finns färdigt styckfryst att köpa i affären, kryddat och klart. Så jag fräste till det med lite lök och gjorde en sås till. Det kan ni se på receptet som jag har gjort i ordning här. Pulvermoset hittade jag också. Det har vi haft sedan i somras så jag tänkte vi får ju ta det. Då brukar jag ta och göra så att jag tar vatten och mjölk och blandar med pommes friteskryddan och lite salt till. Och det blir väldigt gott och koka ihop det och sedan röra ned pulvret. Det smakar som när man köper det i affären. Och så tog jag lite tomater till detta och stekt lök. Det blev smarrigt gott. Det var fanimej det godaste jag ätit på länge nu! Jag var lite sugen på detta.
Jag vart lite stolt här. Nu har jag i alla fall handtvättat och donat gjord jag.. Men nu ska jag faktiskt gå och vila mig en stund och försöka göra något annat.

Inga kommentarer: