söndag, augusti 10, 2008

Usch, vad det ser ute här i Sjöland badplats

Jag sov ända till klockan tio idag. Jag har diskat upp efter kalaset och grejat och donat. Så har jag varit nere vid sjön, Gud vad skräpigt det är nere vid sjön! Hur kan folk lämna en grill, och slänga ölburkar och kartonger och såna saker! Jag tycker det är fruktansvärt, det är hemskt! Så fick Henrik en bok, Thomas Bodströms Rymmaren i present på kalaset. Och jag blev så nyfiken på vad den handlade om, jag köpte den via nätet, direkt. Den var gôrspännande! Så den håller jag på och lyssnar på nu, så nu är jag nästan inne i den boken i stället för Leif G W Perssons. Men vi får se vad jag tycker om hur den slutar. Nu har vi tagit det väldigt lugnt har idag och wokat lite mat. Jag känner mig helt färdig. Så har jag tvättat två tvättmaskiner, för han ska ju ha med sig kläder till jobbet i morgon. Nu börjar det tyna på min semester, jag har bara fem dagar kvar, sen är den slut. Jag kan inte fatta detta, vad tiden går.
Det har regnat hela dan idag, det är inte klokt, det har pissat hela dan. Fy!

Inga kommentarer: