lördag, augusti 09, 2008

Kalas


Henke väckte mig klockan åtta i morse, och jag kände att jag har stensovit hela natten, det var så skönt. Vi åt frukost, och så var vi ute och handlade. Vi åkte upp till stan och handlade dricka och sånt på Jätten, och så for vi till Ritz konditori och köpte smörgåstårta och gräddtårta. Jag var inne på videobutiken och köpte en stor påse godis, och Henke köpte blommor. Sen åkte vi hem och plockade i ordning det allra sista, och Henke planterade blommorna, en miniros och murgröna, i en stenkruka han fick för några år sen. Så kom hans släktingar hit. Mina föräldrar var på revy i Falkenberg, så de kunde inte komma hit. Det hade dom bokat ett helt år i förväg. Smörgåstårtan var helt fantastisk från Ritz, med kräftor och räkor, kanongod! Likadant med blåbärstårtan, det var kanongott alltihop! De kom klockan fem, och for inte förrän klockan tjugotre. Då var jag rejält trött och helt slut, för jag hade hållit på och grejat i sex dagar för det här kalaset. Det tog mig så många dagar, det har inte gått i ilfart. Men jag blev ju färdig i sista sekunden. Fem i fyra la jag på den sista mattan här inne. Men nu känns det jättehärligt. Vi har till och med plockat bort en dörr mellan köket och vardagsrummet, och det känns mycket luftigare efter det. Så det var himla gott att vi har gjort det.




Inga kommentarer: