torsdag, augusti 28, 2008

Att gör idag

Min väckarklocka ringde, och jag tänkte – nej, jag stänger av den och somnar om en stund till, det hinner jag. Sen hör jag bara ooooiii!!! Bredvid mig, jag fattade ingenting, då hade Henke försovit sig! Så var jag tvungen att köra honom till jobbet, och då var hela min morgon förstörd. Men det får ju gå så ibland, för jag är tvungen att ha bilen idag. Jag ska till läkaren, och det är åt fel håll, det går inga bussar så bra dit. Så blev det, jag fick ingen lugn morgon här alls. Han var ju tvungen att komma till jobbet, han kom inte så hemskt för sent, det blev åtta minuter. Vi får se hur det löser sig idag med jobbet. Men nu ska jag försöka göra mig i ordning, jag ska till läkaren. Så får vi se vad dom säger om mig, och vilken läkare jag får också.
Ja, nu har jag varit hos läkaren och är fortsatt sjukskriven 75 %, det är gott att ha med Taltjänst och får med mig ett minne på det som vi har pratat om. Det känns väldigt skönt att ha med någon. Jag har en väldigt bra läkare, han lyssnar på personen och såna saker.Nu ska jag snart få främmat här och ta det lite lugnt och fixa och dona. Nu kom svägerskan, och vi drack kaffe och fikade lite grand här. Sen stack vi ner till Sjuntorp, och jag fick en kasse med äpplen, så nu ska jag göra lite äpplekräm, och göra en äppelpaj i morgon, och så ska jag frysa in resten av äpplena. Så stack vi in på ett ställe som heter Genaboden, som funnits många år i Sjuntorp, där dom har lite roliga saker. Och nu sålde dom ut, så jag köpte ett par gardiner för 80 kronor, som jag ska sätta upp i datarummet nu. Nu ska vi äta stuvade makaroner och köttbullar, och så ska jag försöka fortsätta greja lite grand här hemma. Vädret är ju perfekt idag också.

Att gör idag!

Läkarbesök

Rensa kläder

tvätten pu



Inga kommentarer: