fredag, augusti 08, 2008

080808

I dag är det den magiska dagen 080808. Det är många som gifter sig och gör något roligt av den här dagen och idag fyller Henke år!
Fy fasen vilken natt det har varit! Jag har varit uppe och gått flera gånger i natt och jag känner mig helt färdig här. Jag har inte sovit nånting! Det är som jag inte är utvilad ens. Aldrig varit med om något liknande att det har blivit såhär. Jag har inte kunnat sova i natt – det har jag aldrig varit med om. Fy sjuttsingen!
I dag fyller ju Henke år, så att i morgon ska vi ha kalaset här. Jag är nästan färdig med allting. Jag har köket kvar och hallen att göra i ordning nu, så det känns gott. Jag har rott i land med alltihopa, så det kändes jättebra att jag har gjort det.
Jag tänkte på min lille katt, min lille sköldpaddekatt, Cissi. 10/3 förra året gick hon bort. Alla har sagt att jag skulle skaffa mig en katt efter det och jag har inte gjort det än. Men hon är saknad. Men skulle jag springa på en sån här perserkatt i, sköldpadd igen, då tror jag att jag är såld. Men det finns inte så många av de sorterna längre i Sverige, så att jag kan vara lugn. Det blir ingenting med det. Och så är jag rädd för min astma och ha en katt också.
Jag fick ett mail från Torbjörn Lundgren, att jag hade skrivit så fint om hans bok fick jag beröm för och det känns ju roligt att gjort det.
Och vädret – det ser ju så trist ut ute nu och grått. Usch! Det var inte alls roligt idag faktiskt. Det är sånt här sovväder idag nästan känns det som. Det är så trist väder ute. Usch, säger jag!
Jag har ringt till Ritz och beställt smörgåstårta och tårta till i morgon. De har börjat med smörgåstårta så får vi se hur den smakar. Det är ju alltid spännande med några nya ställen men det är ju inte roligt när man ska bjuda någon på något nytt.
”Varannan svensk” heter den här serien om spritens offer. För många, många år sen levde jag ihop med en helgalkoholist. Det var inte roligt när han slutade klockan 4 på fredag eftermiddag. Då var han tvungen att ta spriten med en gång han kom innanför dörren och dricka. Det var inga trevliga helger, jag visste inte hur han var. Hur han kunde vara mot mig överhuvudtaget. Det var många år jag levde så. Jag trodde det var verkligheten så med spriten. Man skulle festa på helgerna efter man slutat – det var min tro på spriten överhuvud-taget. Det är tur att jag kommit ifrån det för nu behöver jag inte vara rädd eller nånting. Nu har jag en som kan behärska detta, verkligen väl. Jag tycker det är bra dom tar upp det med spriten, det känns jättejobbigt, så jag vet inte hur han lever idag han som jag levde ihop med då. Så gå in på Expressen och ”Varannan svensk” – det ligger längst ner på Expressens hemsida så kan ni läsa lite mer om det.

Nu har Henke kommit hem, och han hade med sig en jättegod potatissallad, revbensspjäll och grillad fläskfilé, det är jättegott. Vi har suttit här och sett på OS-invigningen, och tar oss ett glas vin till maten. Nu skall vi försöka göra i ordning det sista här tills i morgon. Vilken regnskur det har kommit här nu, usch! Det är inte så kul. Nu har jag lagt ut om de nya grejerna från svensk Talteknologi. Så gå in och titta på deras hemsida, hur det ser ut och vad ni tycker om programmen.

Inga kommentarer: