måndag, juli 28, 2008

Söndag

Nu på söndag morgon så gick Henke ut och tvättade bilen och gick med Elsa, och jag sov en stund, så åt vi frukost och gick ner och badade. Och så typiskt, några ungdomar har vandaliserat badplatsen! Det är inte alls roligt, de har vält Baja- Majan! Vad tänker dom, det stinker kiss och bajs här ute nu! Nu var det första gånge jag badade! Jag hade på mig såna där plastskor, för jag tänkte att jag inte skulle få ont i fötterna. Så gick Elsa och jag en långpromenad runt här, och så gick vi en liten skogspromenad. Nu ligger hon och vilar, och nu skall jag också slappa här en stund , solen är härlig! Nu skall jag försöka hänga ut tvätten som jag tvättade precis innan jag gick iväg. Och så väntar jag på att tidningstjejen skall komma och sälja tidningar här, så skall jag lägga mig en stund på gräsmattan och ta det lugnt.

Nu i eftermiddag har det varit över 36 grader inne. Det går nästan inte att vara inne över huvud taget, men jag vilade mig en stund. Sen gick jag en sväng med Elsa, sen lagade vi mat. Vi gjorde hamburgare med egen dressing, och pommes frites och cole-slawsallad till. Det var väldigt gott. Och nu i kvällningen gick vi en timme, vi hittade en ny skogsväg, lite längre att gå! Det var väldigt trevligt att gå den här slingan, faktiskt. Det har varit trevligt och lugnt. Nu får vi öppna alla fönster för att vi skall kunna sova här, det är fortfarande stekhett här inne.

Nu tog de upp något på TV4 i morse, som heter faghag. Det är att vanliga tjejer och killar gärna vill umgås med, nu kallar jag det inte bögar, men jag kommer inte på det andra ordet – jo - gay heter det. Bli bästis med gayar, kompisar. Vissa kvinnor föredrar att shoppa och dricka med sin gaybästis. De redde ut begreppet faghag. Det var intressant, det var något nytt, det är olika vad man tycker, det var intressant på TV4:s morgonprogram. Ett nytt begrepp faghag, det har jag aldrig hört talas om förut.

Inga kommentarer: