tisdag, juli 29, 2008

gick upp tidigt..

Jag gick upp tidigt här i morse och hjälpte Henke att göra frukost. Jag kokade mannagrynsgröt och gjorde kaffe klockan tre i natt. Sen gick jag ut med Elsa en sväng och kissade henne, och sen gick vi och lade oss. Nu ska vi gå en promenad igen, och ta det lugnt. Jag känner mig som en dimråtta, jag är helt slut, faktiskt. Helt färdig, men nu ska jag försöka gå ut och gå. Nu har Elsa och jag gått en skogspromenad, och vi har haft det jättegott. Nu har jag satt på ungen och skall steka färdigt kycklingen, jag la den så sent i marinad igår. Det blir den med lite sallad till här till lunch när han kommer hem klockan halv två. När detta är klart om en timme skall vi gå bort till mitt hemliga ställe och lägga oss en stund jag och Elsa. Då kan hon gå in och doppa sig också, det är så varmt, det är så klibbigt! Men det är skönt och härligt också, när folk har semester att det är så här varmt, att folk kan må gott. Det känns bra för mig också, men jag känner mig inte pigg. Men jag försöker, jag har inte förmågan att göra allt. Det drar ut på tiden allt jag skall göra. Så blir det kaos på något ställe, jag blir så trött när det blir så här. Men det får gå, så nu skall vi gå bort och lägga oss, och ta det lugnt sen i eftermiddag. Nu har vi varit nere vid badstället, och Elsa har badat flera gånger. Vi har suttit där nere i över en och en halv timme, det var jätteskönt. Inget väsen, tyst och lugnt och rofyllt. Sen gick vi tillbaka. Då ville hon gå i plastbaljan och doppa sig igen! Hon svalkade sig, och sen fick hon grisöra. Nu skall vi göra i ordning lax och spenat och potatis. Det skall bli gott. Vi tar det lite lugnt här i eftermiddag, och så skall jag ta en promenad här med Elsa sen också.

Inga kommentarer: