fredag, juli 25, 2008

fredag

Nu kan man inte klaga på vädret! Vilken bastu det var i mitt sovrum när jag vaknade. Solen låg rätt på där.
Henke var så gullig och gick ut med Elsa imorse, på promenad, så vi fick äta frukost och ta det lite lugnt. Sen ringde en gammal lärare till mig idag och prata lite grann. Det var kul att hon ringde, för jag hade henne på min dyslexiutbildning. Så det var käckt att hon ringde en sväng här.
Sen gick jag ut och gick en sväng med Elsa, men hon ville inte gå i den här värmen. Nu ska jag klippa Henke i nacken och så ska jag koka spagetti, så han får med sig idag. Så det blir bara jag och Elsa som får lägga oss härute på gräsmattan med vatten.



Idag har det varit ett slitande av hår, för att förstå html-koder! Varför ska allt man söker på, vara på engelska??? Jag blir tokig!
Elsa blev ledsen när Henke åkte till jobbet idag, men det blev ju även jag… Hon rensar rent väldigt bra, om man tappar något på jobbet, hon gillar mycket grönsaker; morrötter vill hon gärna ha jämt att tugga på. När badgästerna har försvunnit, så ska vi gå ner och ta ett dopp, hon och jag. Nu ligger hon utanför köksfönstret och har koll på alla som går förbi, de som går till badplatsen skäller hon på.
Nu kommer det bli en grillhelg – Henke är ledig ända tills på tisdag! Mat- och hundbilder kommer in under helgen!

Inga kommentarer: