lördag, juni 21, 2008

Bakis eller inte?

Midsommardagen. Nej, jag hade inget bakis. Jag drack ju bara en tre starköl på hela kvällen. Man orkar ju inte så mycket dricka ibland. Jag sov länge, jag sov ända till klockan var 11. Jag kan inte begripa detta, men det gick ju bra. Sen efter att vi hade packat ihopa i bilen så for vi hem till min mormor och hälsade på en stund. Och jag somnade där en stund. Sen när mormor gick och lade sig….. dom lägger henne redan klockan halv åtta på kvällen. Det är ju inte klokt egentligen. Halv åtta så stack vi till Grums och käkade på Burger king en hamburgare.
Så fick jag en sånhär superidé; vi åker vidare, vi åker över till Borgvik och åker och tittar där. Där har dom fått lite pengar att göra iordning brukssamhället som har varit. Jag träffade min före detta granne som har flyttat dit. Hon ville gärna bo lite enskilt och sådär. Hon visade oss runt och vi gick ett par timmar och strosade där. Det var ett fint ställe och det hade tydligen varit midsommarfirande där så det syntes ju. Sen for vi hem till mormor och lade oss och sov där över natten.

Inga kommentarer: