tisdag, augusti 02, 2022

Kan man lita på leveranser?

En ny vecka har börjat rulla på. Jag tycker fortfarande att det är krångel med olika nätverk när man är ute i skogen eller på olika uthyrningar där det inte finns nätverk. Tele2 har haft dålig täckning både i Dalsland och ute på Värmlandsnäs. Jag fattar inte att det har blivit så dåligt med nätet över huvud taget. Det känns inte alls bra. 
Jag gick upp på morgonen och gjorde mormors bruna pepparkaka med banan och lingon i. Den är så himla god. Det skulle vara grädde i, men det hade jag inte på morgonen, för jag hade ingen lust att springa bort till Ica här och köpa det. Jag tog mjölk, jag tror det blir mycket godare, det var helt perfekt. Så var jag uppe och gjorde det, sen tog jag lite frukost och duschade, och stack iväg med bussen ner till stan och gick på fotvård. Målade mina naglar och så. Det är ju himla mysigt och gott att få gjort det. Jag brukar göra det två gånger om året så att det håller sig. Sen blir det ju instängt i skorna igen. Sen sprang jag på en god vän, så vi tog kaffe och bakelser. Sen tog jag bussen upp till en vän, och vi tog en färd med bilen och hälsade på en släkting till honom. Vi åkte upp till Dalsland, till Bengtsfors. Och jag var till 99 procent säker på att Sibylla låg där. Nej – det var en privat, ”Bengtsfors grill” låg där. Jag blev helt paff. Och så såg jag att dom hade pannbiff som dagens lunch. Jag tänkte att det är väl en sån där tunn torr Scan-grej eller nåt sånt där. Det var rikligt med mos och en stor pannbiff med löksås och lingon och gurka. Så for vi bort och åt hos honom, och den smakade så gott! Jag har aldrig ätit så god pannbiff i hela mitt liv! Hemgjord pannbiff var det i det gatuköket, och äkta potatismos. Det är inte vanligt, det är bra gjort av den som äger det grillstället! Sen tog vi kaffe och min kaka som jag hade gjort. Det var riktigt mysigt att komma upp, fast det duggade lite regn. Det var en trevlig dag, och roligt att komma ut. Men det är inte roligt, det blir bara värre och värre, och jag ser sämre och sämre. Men jag får försöka bita ihop, det är bara en vecka kvar innan operation. Så jag stannade kvar hos honom, och sen skulle han åka och köpa grejer till att reparera en bil i helgen. Så han släppte av mig vid min älskade mataffär, så jag har handlat benfri karré. Jag ska lägga den med lite sås runt, och lite lök. Så köpte jag köttfärs. Nu ska jag göra i ordning detta idag. Vi väntar nu på att Vetzoo ska komma med mat, för min katt jamar nu, det är slut på alltihopa. Men ni får ha det så gott så 
Tyvärr så slarvig och PostNord bort våran leverans ifrån VetZoo 


 

Inga kommentarer: